ترم چهارم برنامه نویسی
نام دوره آموزشی | ساعت | شهریه (ریال) |
---|---|---|
ترم چهارم برنامه نویسی | 2 + 8 جلسه : 20 ساعت | 15,000,000 |
رئوس مطالب
- جلسه اول :
■ پروژه : Sprite به نام Drum Conga را به صحنه اضافه کنید سپس از بخش Costume با قلم تغییراتی در Sprite ایجاد کنید و خطوطی به آن اضافه کنید که با فشردن دکمه ای آن خطوط حرکت کرده و موسیقی ریتم داری پخش شود.
■پروژه : Sprite به نام Saxophone را به صحنه اضافه کنید که ملودی موسیقی پخش شود.
جلسه دوم :
■ پروژه : Sprite گیتار را به صحنه اضافه کنید که با کلیک روی آن موسیقی تصادفی پخش شود و رنگ آن نیز هنگام اجرای برنامه تغییر کند.
■ پروژه : Sprite اسپیکر را به صحنه اضافه کنید که هنگام کلیک روی پرچم موسیقی را بطور مداوم پخش کند.
جلسه سوم :
■ پروژه : یک Backdrop زمین فوتیال و یک Sprite انسان را به صحنه اضافه کنید که با کلیدهای جهت دار به تمام جهات حرکت کند، یا فشردن کلیدی بپرد ، و با فشردن کلیدی دیگر Costume آن عوض شود. :
جلسه چهارم :
■پروژه : یک داستان ایجاد کنید :
یک Backdrop و یک Sprite به صحنه اضافه کنید ، Sprite عبارتی مانند Welcome را نمایش دهد، سپس یک کاراکتر دیگر وارد صحنه شده و مکالمه ای بین آنها صورت گیرد، سپس پس زمینه تبدیل به کوهستان شود و Sprite دیگری همراه موسیقی وارد صحنه شود ، سپس سناریو را به دلخواه ادامه دهید.
جلسه پنجم و ششم :
■ پروژه : یک Backdrop اضافه کنید و سپس Sprite توپ را وارد صحنه کنید و طوری تنظیم کنید که در محدوده بصورت تصادفی حرکت کند ولی از صحنه خارج نشود، Sprite دیگری به نام Paddle اضافه کنید که با کلید های جهتی به چپ و راست و بالا و پایین حرکت کند، یک خط قرمز در پایین صفحه بکشید در صورتی که توپ با Paddle برخورد کند مسیر توپ عوض شود ولی اگر با خط پایین برخورد کند عبارت Game Over! را نشان دهد ، متغیری به نام Score اضافه کنید که در صورت برخورد توپ با Paddle هر بار یک امتیاز اضافه شود و اگر امتیاز ها به 10 رسید عبارت Level Up نمایش داده و به مرحله بعدی برود در این مرحله سرعت توپ بیشتر شود و به همین ترتیب مراحل ادامه پیدا کند.
جلسه هفتم و هشتم :
■ پروژه : یک Sprite دلخواه وارد صحنه کنید و آن را دنباله دار کنید. (به کمک بلاک Stamp).
■ آشنایی با گروه my Blocks پروژه : یک Backdrop دلخواه اضافه کرده و یک Sprite میمون به صحنه اضافه کنید ، ابتدا میمون اسم خود را بگوید سپس به جهات مختلف حرکت کند و هنگام حرکت Costume آن نیز عوض شود ، سپس یک Sprite موز نیز اضافه کنید که میمون هنگام حرکت آن را بخورد ، یک Sprite به نام Drink اضافه کنید که میمون پس از خوردن موز پیغام نوشیدن را دریافت کند و آب را بنوشد ، یک Sprite توپ اضافه کنید که هنگام دریافت پیغام بازی ، توپ بازی کند ، یک متغیر نیز اضافه کنید که پس از خوردن موز هر 5 ثانیه یک واحد به آن اضافه شود که مشخص می کند میمون چقدر گرسنه است.
جلسه نهم و دهم :
■ ارائه پروژه عملی از طرف کارآموز در حضور والدین