دپارتمان مهندسی نرم افزار و تجارت الکترونیک

معرفی دپارتمان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.
 
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

مقالات،پادکست ها و ویدئو ها

سرفصل نمونه 1

عنوان سرفصل

نام دوره آموزشیساعت شهریه (ریال)
ستون #1ستون #2ستون #3

هدف

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

رئوس مطالب

■ جلسه اول: مقدمات گرافیک، انواع گرافیک، مفاهیم رزولوشن، پیکسل، وکتور


■ جلسه دوم: مبانی رنگ، مدهای رنگی، بررسی صفحه New Document در کورل


■ جلسه سوم: نحوه نصب برنامه، آشنایی با نرم‌افزار کورل به‌صورت جامع


■ جلسه چهارم: شناخت محیط برنامه، پاراگراف‌های متنی، متن‌های هنری، خطوط راهنما، خطوط شبکه، روش‌های ذخیره‌سازی و پشتیبان گیری


■ جلسه پنجم: آزمون (به مدت 30 دقیقه-تستی)، ایجاد سند جدید، بررسی چینش اسناد، باز کردن یک سند یا تصویر، انواع فرمت‌های تصویری


■ جلسه ششم: انواع روش‌های ترسیم خط، رنگ‌آمیزی اشکال، روش‌های انتخاب اشیاء، ترسیم مستطیل، مربع، دایره، بیضی با انواع روش‌ها


■ جلسه هفتم: ابزار Star، ترسیم ستاره پیچیده، کاغذ شطرنجی، ابزار مارپیچ Spiral، ابزار ترسیمات هوشمند، ابزار Smart Fill، اشکال آماده، ابزار Shape tool، فرمان‌های ترسیم منحنی


■ جلسه هشتم: فرمان Close path، انواع روش‌های Import و Export، روش‌های زوم کردن، انواع روش‌های نمایش تصاویر، آشنایی با خط‌کش‌ها، صفحات شطرنجی، اطلاعات آماری سند جاری


■ جلسه نهم: ایجاد گروه، بررسی منوی Edit، قفل‌کردن اشکال، فرمان تبدیل خط به شکل، فرمان‌های Trasformation، فرمان‌های تراز کردن اشکال نسبت به هم


■ جلسه دهم: آزمون (به مدت 30 دقیقه-تستی)-مرتب‌سازی اشکال، فرمان break، فرمان‌های رنگ دهی به اشکال، کادری محاوره‌ای Uniform Fill، پالت Color، پالت Color style، ابزار نمونه‌گیری رنگ


■ جلسه یازدهم: ابزارهای Interactive Fill، ابزار Mesh، ابزار Smart fill، ابزار Fountain fill، ابزار Pattern و ابزار بافت دهی و ایجاد Post script


■ جلسه دوازدهم: انواع نگارش متن، متن هنری، بررسی جامع پالت‌های مربوط به متن، تبدیل متن به پاراگراف و برعکس، بررسی افکت‌های متنی موجود در نرم‌افزار


■ جلسه سیزدهم: ایجاد متن‌های تایپوگرافی، دستورات، Warp، Shape tool، Convert Curve و بررسی نمادها


■ جلسه چهاردهم: بررسی جلوه‌های Clone، Paint bucket، Lens، Perspective، Power Clip


■ جلسه پانزدهم: آزمون جامع تستی و عملی تا مباحث مطرح‌شده


■ جلسه شانزدهم: انواع روش‌های تبدیل تصاویر به نقشه‌های برداری و برعکس، انواع روش‌های Trace، بررسی انواع ماسک‌های رنگی، بررسی انواع مدهای رنگی


■ جلسه هفدهم: ایجاد جلوه بر روی تصاویر بیت مپی، بررسی فیلترهای موجود در منوی Bitmap، فیلترهای سه‌بعدی، محوشدگی، دگرگون کردن اشکال و تصاویر، نویز، تیز کردن اشکال و پیکسل‌های اطراف شکل


■ جلسه هجدهم: توانایی کار با زبان برنامه‌نویسی،VBA برای نوشتن پلاگین در کورل، ایجاد ماکرو با استفاده از کد نویسی، ایجاد جلوه با استفاده از کد نویسی


■ جلسه نوزدهم: طراحی صفحات وب، بروشورهای دیجیتالی و کارهای تبلیغاتی (آماده‌سازی سند برای چاپ)


■ جلسه بیستم: آزمون جامع و رفع اشکال

سرفصل نمونه 2

■ جلسه اول: مقدمات گرافیک، انواع گرافیک، مفاهیم رزولوشن، پیکسل، وکتور

■ جلسه دوم: مبانی رنگ، مدهای رنگی، بررسی صفحه New Document در کورل

■ جلسه سوم: نحوه نصب برنامه، آشنایی با نرم‌افزار کورل به‌صورت جامع

■ جلسه چهارم: شناخت محیط برنامه، پاراگراف‌های متنی، متن‌های هنری، خطوط راهنما، خطوط شبکه، روش‌های ذخیره‌سازی و پشتیبان گیری

■ جلسه پنجم: آزمون (به مدت 30 دقیقه-تستی)، ایجاد سند جدید، بررسی چینش اسناد، باز کردن یک سند یا تصویر، انواع فرمت‌های تصویری

■ جلسه ششم: انواع روش‌های ترسیم خط، رنگ‌آمیزی اشکال، روش‌های انتخاب اشیاء، ترسیم مستطیل، مربع، دایره، بیضی با انواع روش‌ها

■ جلسه هفتم: ابزار Star، ترسیم ستاره پیچیده، کاغذ شطرنجی، ابزار مارپیچ Spiral، ابزار ترسیمات هوشمند، ابزار Smart Fill، اشکال آماده، ابزار Shape tool، فرمان‌های ترسیم منحنی

■ جلسه هشتم: فرمان Close path، انواع روش‌های Import و Export، روش‌های زوم کردن، انواع روش‌های نمایش تصاویر، آشنایی با خط‌کش‌ها، صفحات شطرنجی، اطلاعات آماری سند جاری

■ جلسه نهم: ایجاد گروه، بررسی منوی Edit، قفل‌کردن اشکال، فرمان تبدیل خط به شکل، فرمان‌های Trasformation، فرمان‌های تراز کردن اشکال نسبت به هم

■ جلسه دهم: آزمون (به مدت 30 دقیقه-تستی)-مرتب‌سازی اشکال، فرمان break، فرمان‌های رنگ دهی به اشکال، کادری محاوره‌ای Uniform Fill، پالت Color، پالت Color style، ابزار نمونه‌گیری رنگ

■ جلسه یازدهم: ابزارهای Interactive Fill، ابزار Mesh، ابزار Smart fill، ابزار Fountain fill، ابزار Pattern و ابزار بافت دهی و ایجاد Post script

■ جلسه دوازدهم: انواع نگارش متن، متن هنری، بررسی جامع پالت‌های مربوط به متن، تبدیل متن به پاراگراف و برعکس، بررسی افکت‌های متنی موجود در نرم‌افزار

■ جلسه سیزدهم: ایجاد متن‌های تایپوگرافی، دستورات، Warp، Shape tool، Convert Curve و بررسی نمادها

■ جلسه چهاردهم: بررسی جلوه‌های Clone، Paint bucket، Lens، Perspective، Power Clip

■ جلسه پانزدهم: آزمون جامع تستی و عملی تا مباحث مطرح‌شده

■ جلسه شانزدهم: انواع روش‌های تبدیل تصاویر به نقشه‌های برداری و برعکس، انواع روش‌های Trace، بررسی انواع ماسک‌های رنگی، بررسی انواع مدهای رنگی

■ جلسه هفدهم: ایجاد جلوه بر روی تصاویر بیت مپی، بررسی فیلترهای موجود در منوی Bitmap، فیلترهای سه‌بعدی، محوشدگی، دگرگون کردن اشکال و تصاویر، نویز، تیز کردن اشکال و پیکسل‌های اطراف شکل

■ جلسه هجدهم: توانایی کار با زبان برنامه‌نویسی،VBA برای نوشتن پلاگین در کورل، ایجاد ماکرو با استفاده از کد نویسی، ایجاد جلوه با استفاده از کد نویسی

■ جلسه نوزدهم: طراحی صفحات وب، بروشورهای دیجیتالی و کارهای تبلیغاتی (آماده‌سازی سند برای چاپ)

 

■ جلسه بیستم: آزمون جامع و رفع اشکال