3DMAX

آموزش 3DMAX در تبریز

3DMAX

نام دوره آموزشیساعت شهریه (ریال)
3DMAX 60 (30 جلسه 1/5 ساعته) 70,000,000

هدف

■ نرم افزار گرافیکی سه بعدی برای استفاده مهندسین رشته های معماری و طراحی صنعتی -گرافیک

معرفی دوره 3DMAX:

3dmax (تری دی مکس) محبوب ترین و پر استفاده ترین نرم افزار طراحی سه بعدی است، یادگیری و آموزش 3dmax (تری دی مکس) می تواند به منظور ایجاد مدل های سه بعدی ، رندر ،انیمیشن و ترکیب بندی طرح های مختلف در مهندسی معماری ،عمران و سایر صنایع استفاده شود.از این رو ،یادگیری 3ds max (تری دی مکس) می تواند به منزله توسعه مهارت های نرم افزاری و در امتداد آن ورود به بازار کار باشد.

آموزشگاه مجتمع فنی تبریز با آموزش دوره 3dmax (تری دی مکس) در سطح شهر تبریز به دنبال کمک به کارآموزان جهت آموزش اصولی این نرم افزار پر کاربرد است.

اهمیت شرکت در دوره آموزش 3dmax (تری دی مکس) در این است که شما با ماهیت دقیق دستورالعمل های برنامه به شکلی اصولی آشنا می شوید.سپس خواهید توانست ضعف های خود را کشف کنید و آن ها را به نقطه قوت تبدیل کنید .به همین دلیل ،آموزش به شکلی عمیق در تاروپود کارآموزان نهادینه می شود تا آنها بتوانند هر آنچه در ذهن دارند را خیلی سریع به مرحله اجرا برسانند.

اهمیت شرکت در دوره آموزشی 3dmax (تری دی مکس) در مجتمع فنی تبریز جایی خود را نشان می دهد که شما در بازار کار هستید. شرکت ها و متخصصان به سراغ افرادی می روند که در طراحی سه بعدی مهارت بالایی داشته باشند. به همین دلیل، برای داشتن چشم اندازهای شغلی مطلوب،ثبت نام در کلاس 3dmax (تری دی مکس) می تواند به معنای حضور قدرتمند در بازارکار باشد.

کارشناسان کاریابی مجتمع فنی تبریز به شما کمک خواهند کرد تا راحت تر وارد بازارکار شوید.

رئوس مطالب

■ اصول مدل سازی 
■ ساخت الگوهای ساده
■ ساخت الگوهای پیچیده
■ رنگ ها و بافت ها
■ نورپردازی حرفه ای
■ Rendering
■ تسلط بر Key Frame ها
■ دوربین ها
■ انیمیشن سازی
■ سیستم اسکلت بندی
■ سیستم ذرات

ریزدوره

جلسه اول:

نصب و اجرای نرم افزار ، آشنایی با محیط نرم افزار

انواع واحد های اندازه گیری(Units) و تنظیمات مربوط به units

معرفی سیستم مختصات

طریقه ذخیره کردن فایل جدید

مدیریت فایل

آشنایی با Command panel

اشنایی با main toolbar

ساخت موضوعات استاندارد اولیه شامل: Box,cone,Sphere,Geosphere,Cylinder,Tube,Torus,Plan,Teapot,pyramid,text plus) )

جلسه دوم:

آشنایی و معرفی نوار اصلیMain Toolbar

  • آشنایی با ویوپورت ViewPort (دریچه های دید)
  • انواع ویوپورت ها
  • ابزارهای کنترل دریچه دید
  • انتخاب و تغییر دادن ویوپورت
  • تنظیمات ویوپورت ها

انواع روش های انتخاب

  • روش انتخاب یک جسم
  • روش انتخاب چند جسم
  • انتخاب معکوس
  • به کار گیری شبکه های شطرنجی راهنما
  • گروه بندی اجسام(Group) و Ungroup کردن
  • آشنایی با ابزارهای Transform :
  1. Move
  2. Rotate
  3. Scale

– کار با ابزار zoom  (کوچک نمایی و بزرگ نمایی)

– کار با ابزار pan  (جا به جا کردن صفحه)

– کار با ابزار orbit  (چرخش و تغیر جهت حول نقطه مرکز)

جلسه سوم:

آشنایی با گیره های کمکی (Gride and Snap) ، snap  ها و نحوه کار با Snap ها

Angle Snap Toggle

معرفی ابزار های Redo, Undo و عملکرد ها

کار با ابزارهای Link,Unlink

کار با ابزارهای کپی کردن (Copy,Clone)

آشکار و پنهان نمودن اجسام(Hide,Unhide)

منجمد (فریزکردن) اجسام Freeze ,Unfreeze

پاک کردن موضوع (delete)

جلسه چهارم:

کار با ابزار Align (همتراز کردن،همراستا کردن)

کار با ابزار Array(کپی یا تکثیر موضوعات)

کار با mirror(قرینه کردن موضوعات)

کار با Pivot ، Gizmo (تعریف نقطه لولای جسم)

کار با لایه ها(Layout)

جلسه پنجم:

آشنایی با منوی کرکره ای Display

کار با زیرمجموعه موجود در Display

آشنایی با منوی کرکره ای Hierarchy

کار با زیرمجموعه های موجود Hierarchy

جلسه ششم:

ترسیم اشکال دو بعدی(Shapes) شامل:

  1. Line
  2. Rectangle
  3. Elips
  4. Circle
  5. Donut
  6. Arc
  7. Star
  8. NGon
  9. Helix
  10. Text
  11. Egg
  12. Free hand
  13. Section

شیوه های ویرایش Spline

آشنایی با خصوصیات خط ها و منوی کرکره ای موجود در تنظیمات شامل:

  1. Creation
  2. Interpolation
  3. Rendering
  4. Soft Selection
  5. Geometry

منوی کرکره ای Selection

  1. Spline
  2. Segment
  3. Vertex

جلسه هفتم:

تنظیمات Spline  (convert to editable spline)

منوی کرکره ای Geometry و اصلاح گر Surface

منوی کرکره ای Geometry و ترکیب دادن اشکال دو بعدی Componnd Shapes

منوی کرکره ای Geometry و Surface Properties

منوی کرکره ای Geometry و Soft Selection

جلسه هشتم:

(انواع ساخت درب )Doors و( انواع پنجره) Windows و( انواع پله) Stairs وAEC Extend  موضوعات قابل استفاده در معماری( شامل ترسیم درخت و نرده و دیوار) و dynamic object (موضوعات اماده ی دینامیکی مانند فنر)

جلسه نهم:

Shell,Connect,Compound Object,Extrude,Proboolean,boolean

جلسه دهم:

تمرین مدلسازی

جلسه یازدهم:

دستورات اصلاحگرهای:

  1. Bend
  2. Noise
  3. Lattice
  4. Chamfer
  5. Taper
  6. Wave
  7. Twist
  8. Tessellate

جلسه دوازدهم:

تنظیمات مربوط به بک گراند

دستورات اصلاحگر :

  1. Ripple
  2. Subdivide
  3. Melt
  4. Bevel
  5. Stretch
  6. Chamfer

جلسه سیزدهم:

اصلاحگرهای:

  1. Mesh smooth
  2. Smooth
  3. FFD
  • FFD 2*2*2
  • FFD 3*3*3
  • FFD 4*4*4
  • FFD(box)
  • FFD(CYL)
  1. Turbo Smooth

جلسه چهاردهم:

Merge کردن فایل به نرم افزار

Import کردن فایل به نرم افزار

Export کردن فایل

وارد کردن نقشه اتوکد به محیط مکس

Save as Archive

کار با موضوعات آماده پیچیده

ExtendedPrimitives(Hedra,Spindle,Capsule,Oiltank,Chamfercyl,Chamferbox,Torus knot,ringwave,Prism,Hose,C-EXT,Gengon ,L-EXT

جلسه پانزدهم:

تمرین مدلسازی

جلسه شانزدهم:

اصلاح گر

  1. Lath
  2. Loft
  3. Normal
  4. Bevel
  5. Bevel Profile
  6. Slice

جلسه هفدهم:

  1. Spacing Tool
  2. Surface
  3. Cross Section
  4. Symmetry
  5. Cap Holes
  6. Sweep

جلسه هجدهم:

مدلسازی و ویرایش به روش Editable Poly

  • Edit Vertex
  • Edit Edge
  • Edit Border
  • Edit Polygon
  • Edit Element

جلسه نوزدهم:

مدلسازی و ویرایش به روش Editable Poly

  • منوی کرکره ای Selection
  • منوی کرکره ای Soft selection
  • منوی کرکره ای Edit Geometry

جلسه بیستم:

مدلسازی و ویرایش به روش Editable Poly

  • منوی کرکره ای Subdivision Surface
  • منوی کرکره ای Subdivision Displacement
  • منوی کرکره ای Paint Deformation

جلسه بیست و یکم:

مدلسازی و ویرایش کار به روش Edit mesh

منوی کرکره ای selection

منوی کرکره ای Soft selection

منوی کرکره ای Edit Geometry

منوی کرکره ای Surface Properties

جلسه بیست و دوم:

تمرین مدلسازی

جلسه بیست و سوم:

  • ساخت پارچه
  • ساخت پرده
  • پلاگین Sweep Scrip
  • دستور morpher
  • ساخت سیستم ذره ای مثل برف ، باران ، سربرگ particle system

جلسه بیست و چهار:

مفاهیم اولیه انیمیشن(متحرک سازی)Animation

معرفی پنجره Time Configuration

تعریف مقیاس زمان و سرعت اجرای فریم ها

انتخاب مسیر

جلسه بیست و پنجم:

متریال و تکسچر Material

طریقه استفاده از مواد و نقوش

کاربرد مواد و نقوش

معرفی پنجره material Editor

معرفی کتابخانه پیش فرض متریال 3Dsmax

نسبت دادن مواد به اجسام

تعریف رنگ مواد،شفافیت اجسام و درخشندگی مواد و…

ساخت انعکاس و سطوح آینه ای ، آب ، شیشه ، سطوح توری و…

جلسه بیست و ششم:

اصلاحگر متریال UVW map

ساخت متریال های طلا ،فلز،متریال های برجسته و….

جلسه بیست و هفتم:

تمرین مدلسازی و متریال دهی

جلسه بیست و هشتم:

آشنایی با  دوربین Cameras

معرفی انواع دوربین ها :

  • فیزیکال Physical
  • هدف دار Target
  • آزاد Free

معرفی شیوه تنظیم دوربین

اصول استقرار دوربین

معرفی ابزارهای کنترل ویوپورت دوربین

جلسه بیست و نهم:

معرفی نورها Lights

  • فتومتریک Photometric
  • استاندارد Standard

کار با نور ها

اساس روش ایجاد نور

آشنایی با پارامتر های نور

نور پردازی داخلی و خارجی

نورپردازی HDRI

روش رندرگیری (Render) یا پردازش کردن

تنظیمات رندر Render Setup

جلسه سی ام :

تمرین و رفع اشکال

3dmax